کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog

وانیل خوش رایحه ای برای درمان استرس

وانیل طبیعی نخستین بار در مکزیک و توسط قبیله های توتوناک مورد استفاده قرار گرفت.اگر چه در مورد زمان آن اختلاف نظر وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که استفاده از گیاه وانیل به عنوان مکمل نوشیدنی و خوشبو کننده در مکزیک، حدود 600 تا 1000 سال قدمت داشته باشد.ظاهراً زمانی که در سال 1518 پادشاه اسپانیا از مکزیک دیدار می‌کند، متوجه می‌شود که در آنجا یک نوشیدنی سلطنتی با بویی مطبوع وجود دارد و این بو ظاهراً توسط اسانس وانیل ایجاد می‌شده است.

شکلات مایع با طعم وانیل هم که شکلاتل نامیده می‌شده، دستاورد او در همین سفر است.در قرن هفدهم گزارش‌هایی در مورد استفاده از عصاره وانیل در درباره ملکه الیزابت وجود دارد. اگر چه تا حدود 300 سال بعد از آشنایی حاکم اسپانیا با گیاه وانیل، ظاهراً ارکیده وانیل فقط در مکزیک کشت می‌شده است.اگر چه امروزماداگاسکار و اندونزی سهم بسیار بزرگتری از کشت و فروش وانیل را در اختیار دارند.وانیل از گل ارکیده به دست می‌آید.این حرف کاملاً درست است. فقط به خاطر داشته باشید که گل ارکیده حدود 60 گونه متفاوت دارد که تعداد کمی از این گونه ها، برای استخراج وانیل مناسب هستند.

تخمدان های وانیل، طی هشت تا نه ماه به بلوغ می‌رسند و اگر گیاه وانیل از سلامت و حمایت کامل برخوردار باشد، می‌تواند در سال چیزی حدود 100 تخمدان تولید کند.تخمک‌های داخل تخمدان، در مرحله‌ای که چیده می‌شوند هنوز سبز هستند و عطر و بویی هم ندارند.کشاورزان به شیوه های مختلف آنها را تخمیر می‌کنند تا دانه های سیاه رنگ وانیل و سپس پودر وانیل تولید شود.این پودر به همراه افزودنی‌های مختلف، به صورت وانیل مایع به بازار عرضه می‌شود.از آنجا که وانیل طبیعی پس از زعفران، دومین ادویه گران قیمت دنیا می باشد، معمولا از نوع مصنوعی و ارزان تر آن برای استفاده در خوراکی های وانیلی استفاده می کنند.

وانیل


خرید وانیل خرسی


خواص وانیل

داروهای ضد افسردگی

وانیل رایحه ای عالی دارد، بنابراین بر روی مغز و سیستم عصبی تأثیر می گذارد تا استرس و احساس افسردگی را کاهش دهد. همچنین با رایحه ای عالی، روحیه را بالا می برد و به عنوان یک داروی ضد افسردگی نیز عمل می کند. در نتیجه، اگر روز شلوغی دارید، پس از آن هر نوع غذای وانیلی را برای تسکین استرس خود داشته باشید، زیرا غذاهای وانیلی رایحه ای شیرین دارند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان دادند که وانیل به عنوان آروماتراپی در رفع علائم کلاستروفوبیا (نوعی ترس مزمن از فضای محدود) کمک می کند.

منبع آنتی اکسیدان ها

وانیل حاوی اسید وانیل و وانیلین است، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این مواد مغذی به محافظت در برابر اجزای مضر از جمله رادیکال های آزاد و سموم کمک می کند. همچنین مشخص است که مواد مغذی آنتی اکسیدان با اثرات رادیکال آزاد مبارزه می کند و به حفظ سلامت پوست در همان زمان کمک می کند. علاوه بر این، با داشتن 26 تا 90 درصد آنتی اکسیدان همانطور که تحقیقات نشان داده است ، عصاره وانیل مکمل سلامتی زیادی است.

خواص ضد التهابی

وانیل منبع عالی از خواص آنتی اکسیدانی است. از این رو، این فواید با خاصیت ضد التهابی عصاره وانیل نیز مرتبط است. از آنجا که عصاره وانیل حاوی مواد مغذی خوبی است، به بدن ما کمک می کند تا سلامتی را حفظ کند. در واقع، از هرگونه التهابی که می تواند رخ دهد، از جمله سرطان ها محافظت می کند.علاوه بر این، تحقیقات نشان داده اند که مصرف عصاره وانیل به محافظت از توانایی های کبدی کمک می کند.

برای تسکین التهاب ماهیچه ها و مفاصل، می توانید از روغن وانیل استفاده کنید که به عنوان روغن ماساژ استفاده می شود. می دانیم که التهاب ریشه بیشتر بیماری ها است. سپس، برای جلوگیری از هرگونه اتفاق بدی که می تواند رخ دهد، باید عصاره وانیل مصرف کنید.

کمک به سلامت قلب

تحقیقات دربارهٔ اثرات وانیل روی وضعیت قلب و عروق بدن نشان می‌دهند که این ماده (به‌ویژه به‌کمک مواد فعال موجود در خود)‌ به کاهش کلسترول کمک می‌کند. کاهش سطح کلسترول برای افرادی که به‌شدت در خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی هستند بسیار ضروری است. کاهش کلسترول می‌تواند مانع از بروز تصلب شرایین شود و از لخته شدن خون و بروز التهاب در رگ‌های خونی جلوگیری کند.

التیام‌بخشیدن زخم‌ها

وانیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین می‌تواند از شکستن و تجزیه سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری و به رشد طبیعی و مجدد سلول‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، با توجه به خواص ضدمیکروبی وانیل، امکان استفاده از آن برای حفاظت از سیستم ایمنی و کاهش استرس در بدن هم وجود دارد. مصرف وانیل باعث می‌شود تا زخم‌ها و بیماری‌ها سریع‌تر بهبود و التیام پیدا کنند.

پیشگیری از سرطان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنتی‌اکسیدان‌ها، حذف رادیکال های آزاد از بدن است. محصول جانبیِ فرایند سوخت و ساز بدن، رادیکال‌های آزاد هستند که مشکلاتی مانند سرطان و بیماری‌های مزمن ایجاد می‌کنند. اما مصرف عصارهٔ وانیل به‌ویژه به شکل غلیظش از بروز اثرات منفی وجود رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند.

به کاهش وزن کمک می کند

به منظور حمایت از رژیم غذایی، بسیاری از شما ترجیح می دهید از میوه و سبزیجات برای داشتن فیبرهای مغذی استفاده کنید. در نتیجه برای کاهش وزن سالاد، زغال اخته، کاهو و آووکادو می خورید. از این رو، این کارها اشتباه نیست زیرا آنها حاوی مواد مغذی خوبی بوده و برای رژیم غذایی شما مفید هستند. با این حال، اگر شما یک مورد متفاوت دیگر می خواهید، ممکن است عصاره وانیل را به عنوان جایگزین انتخاب کنید. از آنجا که حاوی مواد مغذی خوبی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی است، این نوشیدنی به شما در تحقق مواد مغذی مورد نیاز هنگام انجام رژیم غذایی کمک می کند.

سرفه را درمان می کند

برخی از افراد می گویند اگر دچار سرفه هستید باید با پزشک مشورت کنید. با این وجود، می توانید از یک روش جایگزین سالم برای درمان بیماری هایی از جمله سرفه استفاده کنید. مشخص شده است که خواص ملایم عصاره وانیل به شما در تسکین گلو درد و سرفه کمک می کند. حتی، شربت های سرفه اغلب از طعم دهنده وانیل برای طعم شیرین استفاده می کنند. اگرچه این فایده به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، عصاره وانیل باید مورد توجه قرار گیرد زیرا نوید بخشی های زیادی از مزایای سلامتی را می دهد.

وانیل

حالت تهوع را درمان می کند

مصرف چند قطره عصاره وانیل به یک لیوان آب کمک می کند تا حالت تهوع را برطرف کنید. این فایده شگفت انگیز شما را به آرام کردن معده با رایحه عالی وانیلی سوق می دهد. در نتیجه، استفاده از عصاره وانیل برای جلوگیری از تهوع بسیار موثر است.

درمان و مراقبت از مو

از وانیل برای تولید محصولات بهداشتی و آٰرایشی هم استفاده می‌شود. خواص وانیل به تقویت و زیبایی پوست و مو کمک شایانی می‌کند. اگر از ریزش مو های خود ناراحت هستید، استفاده از روغن اسانس وانیل در ترکیب با روغن‌های گیاهی دیگر باعث تقویت مو و خون رسانی به پوست سر می‌شود. در نتیجه، موها رشد بهتری خواهند داشت و چهره‌تان را هم زیباتر می‌کنند.

پیشگیری از آکنه

جنگیدن با آکنه‌های پوستی بسیار خسته‌کننده و در موارد بسیاری همراه با شکست و تسلیم شدن است. اما اگر از خواص وانیل در رفع آکنه باخبر باشید، مشکل تا حد زیادی حل می‌شود. وانیل به‌خاطر اینکه دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی است با قدرت به جنگ جوش‌ها و آکنه‌ها می‌رود و ضمن درمان دلایل اصلی ایجاد آکنه به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. از خواص وانیل باید به از بین بردن جای جوش و آکنه هم اشاره کرد.

تسکین اضطراب و تشویش

شاید شما هم به نقش بوها و رایحه‌ها در درمان بیماری‌ها و مشکلات اعتقادی نداشته باشید اما بسیاری از درمان‌های خانگی طبیعی از طریق حس بویایی به بهبود مشکلات جسمی و روحی مختلف کمک می‌کنند. رایحه و عطر وانیل هم روی مغز اثر می‌گذارد و به فرد، آرامش القا می‌کند. به همین خاطر، استفاده از وانیل برای درمان تشویش و استرس مزمن مفید است.

کمک به کاهش وزن

بعضی از محققان معتقدند که وانیل به‌خاطر خاصیت کاهش اشتها باعث کاهش وزن هم می‌شود. وانیل با کاهش کلسترول، سوخت‌وساز بدن را مؤثرتر و بهتر می‌کند و شما را به اهدافی که برای کاهش وزن در سر دارید، نزدیک می‌کند.

تب را درمان می کند

با اضافه کردن عصاره وانیل و یک قاشق چایخوری شکر در یک لیوان آب گرم به بهبود تب در کودکان کمک می کند. این بدان معنی است که مادر نیازی به نگرانی ندارد زیرا مادر برای فرزندان محبوب خود یک روش درمانی جایگزین دارد.

زخم را بهبود می بخشد

همانطور که گفته شد، عصاره وانیل به دلیل داشتن بهترین مواد مغذی موجود به عنوان یک ضد التهاب عالی عمل می کند. با این کار، این نوشیدنی به بهبود زخم کمک می کند و اعتقاد بر این است که از زمان های قدیم مورد استفاده بوده است. در نتیجه، عصاره وانیل برای تسکین و آرام کردن مناطق ملتهب، زخم ها و سوختگی کار می کند. بنابراین، نه تنها تهیه مواد مغذی عالی، بلکه عصاره وانیل نیز درمانی جایگزین برای ترمیم زخم است.

مشکلات قاعدگی را درمان می کند

زنان اغلب از مشکلات قاعدگی از جمله دوره های نامنظم چرخه قاعدگی رنج می برند. در نتیجه، با مصرف عصاره وانیل ممکن است به درمان این نوع از مشکلات قاعدگی کمک کند. در واقع، با مصرف عصاره وانیل به عنوان یک ماده غذایی، به تنظیم موثر چرخه قاعدگی کمک می کنید.

پوست جوان را ترویج می کند

چرا به جای مصرف مکمل برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، چرا شما برای داشتن یک روش جایگزین سالم قدم نمی گذارید؟ خوب، با مصرف عصاره وانیل، بهترین مزیت را از آن خواهید گرفت. در این مرحله، که سرشار از مواد مغذی آنتی اکسیدانی است، عصاره وانیل به عنوان یک ضد پیری عمل می کند. از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و نشانه پیری مانند خطوط ری ، لکه های سنی و چروک ها را کندتر می کند.

وانیل

ماسک وانیل برای موهای ابریشمی

وانیل هنگام مخلوط کردن با سایر ترکیبات می تواند موهای شما را ابریشمی، براق و صاف کند. برای این منظور می توانید یک بسته مو آماده کنید. حدود 4 اونس کره شی را ذوب کنید. بعد از اینکه کاملا ذوب ش ، 5 قطره روغن اسانس وانیل و 2 قاشق غذا خوری روغن بادام، جوجوبا و کرچک اضافه کنید. پس از خنک شدن، این ترکیب را مخلوط کنید تا به یک قوام نرمتر برسد. می توانید 10 تا 15 دقیقه این مخلوط را روی موهای خود بمالید و با یک شامپوی ملایم بشویید.

این کار باعث می شود موهای شما نرم و قابل مدیریت بدون چسبندگی باشد. این مخلوط را می توان در دمای اتاق ذخیره کرد یا برای استفاده در آینده در یخچال نگهداری کرد.

رشد مو را افزایش میدهد

با مخلوطی که بین روغن وانیل و جوجوبا وجود دارد، به رشد مو کمک می کند و همچنین باعث می شود موهای شما نرمتر، کاملتر و براق تر، به نظر برسد. موها را تقویت کرده و جریان خون را به سمت پوست سر بکشاند.

دارای قدرت التیام

وانیل که به عنوان یک آنتی اکسیدان غنی شناخته شده است، نقش مهمی در محافظت از بافت های بدن و عملکردهای سلولی ایفا می کند. این از نابودی بافت ها و سلول ها جلوگیری می کند و به بدن شما کمک می کند تا روند رشد طبیعی را تحریک کند. علاوه بر این، طبیعت ضد باکتریایی غلافهای وانیلی به عنوان تقویت کننده ایمنی بدن عمل می کند که مکانیسم درمانی بدن را برای مقابله با بیماری های ناتوان کننده و حصول بهبودی از بیماری و جراحات تقویت می کند.

درمان اضطراب

اگرچه بسیاری از مردم جهان به آروماتراپی اعتقاد ندارند، اما هنوز هم یکی از روش های متداول در بسیاری از فرهنگهای مختلف برای کاهش طبیعی اضطراب و افسردگی است. استفاده از حس بویایی برای به حداقل رساندن سطح استرس با عصاره وانیلین یک سنت قدیمی است. شناخته شده است که رایحه قوی وانیل تأثیر مستقیمی در اعصاب دارد که باعث آرامش و رفع استرس مزمن می شود.

مزایای ضد پیری

همانطور که قبلاً نیز گفته شد وانیل آنتی اکسیدان های غنی را شامل می شود که نه تنها آسیب های پوستی را درمان می کنند بلکه از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. این خاصیت بیشتر باعث کاهش سرعت علائم پیری ، لکه های سنی و از بین بردن چین و چروک می شود. عصاره های وانیلی، به دلیل فواید زیبایی چشمگیر، معمولاً در محصولات مختلف زیبایی گیاهی در صنعت آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این، شما می توانید دانه خام گیاهان وانیلی که با روغن آن ترکیب شده است را برای ایجاد یک عطر شکلات علاوه بر داشتن پوست نرم و لطیف تهیه کنید.

اثرات جانبی وانیل

آیا این عصاره عوارض جانبی مضر دارد؟ درست مانند هر نوع غذا، عصاره وانیل را نیز باید در اعتدال مصرف کرد. استفاده بیش از حد از آن می تواند منجر به عوارض جانبی مانند خارش پوست شود. افرادی که آن را به مقدار زیاد مصرف می کنند ممکن است دچار ناراحتی های معده شوند. افراد مبتلا به سندرم گیلبرت نباید وانیل مصرف کنند و یا در ابتدا باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنند

وانیل برای زنان باردار چندان مناسب نیست و به علت قاعده آور بودن ، زنان باردار در مصرف آن بایستی احتیاط کنند.حساسیت اصلی ترین عارضه ی وانیل است که این حساسیت در واقع حساسیت مربوط به مواد اسانسی وانیل نیست بلکه علت آن اگزالات کلسیم موجود در گیاه است .وانیلی لیسم دیگر عارضه ی این گیاه است که با علائمی مثل سردرد ، راش های پوستی و بدخوابی در کارگرانی که با وانیل کار می کنند ایجاد می شود .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.اطلاعات بیشتر…

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user