کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog

ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده چیست؟ مواد و ترکیبات آن

ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده برای ازبین‌بردن بوی نامطبوع ماهی و دیگر غذاهای دریایی استفاده شود.غذاهای دریایی از جمله ماهی و میگو یکی از بهترین غذاها هستند که به‌خاطر سالم‌بودن و مقوی بودن، طرف‌داران بسیار زیادی در تمام دنیا دارد. ماهی و میگو یکی از این نوع غذاهای دریایی است که در اندازه‌ها و نژادها و طعم‌های مختلفی وجود دارند. یکی از مشکلاتی که همواره غذاهای دریایی از جمله ماهی‌ها با آن مواجه هستند، بوی زهم آن‌ها است که باعث میشود افراد از طعم غذاهای دریایی لذت نمیبرند و از خوردن آن ها طفره می روند.

به علاوه ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده با طبع گرمی که دارد، سردی طبع غذاهای دریایی را جبران می کند و میتواند برای افرادی که طبع سرد دارند، چاشنی ای همیشگی برای غذاهای دریایی شان باشد.برای تهیه غذاهای دریایی روش های مختلفی وجود دارد . می توان ماهی یا میگو را سرخ یا کبابی نمود و یا به شکل خوراک تهیه کرد.برای سرخ کردن و کباب کردن ماهی می توان با لایه ای از ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده آن را پوشاند.برای طعم دار کردن ماهی داخل فر آن را با مخلوطی از آبلیمو و ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده مرینیت نمود.

ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده


خرید ادویه ماهی و میگو


برخی  از مواد و ترکیبات ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده

زردچوبه

زردچوبه، بومی آسیای شرقی است و در بخش‌های مختلف هند، چین، تایوان و ژاپن کشت می‌شود. قسمت‌های مورداستفاده زردچوبه برای مصارف خوراکی و دارویی، ریزوم‌های (ساقه زیرزمینی) آن هستند. زردچوبه حاوی کورکومین است که ماده فعال اصلی در زردچوبه به‌حساب می‌آید. کورکومین یک ماده شیمیایی گیاهی است و قسمت‌هایی از بدن را هدف قرار می‌دهد که التهاب را ارسال می‌کنند. ما در پینک ارگانو از مرغوب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین قلم زردچوبه استفاده می‌کنیم

تخم گشنیز

گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده‌ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می‌گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست. از تخم گشنیز معمولاً به‌عنوان ادویه استفاده می‌شود. تخم گشنیز خواص فراوانی دارد و به‌عنوان ماده دارویی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد

پودر سیر

چاشنی است که از سیرکم آب‌گرفته شده و در پخت‌وپز برای تقویت عطروطعم استفاده می‌شود. پودر سیر جز رایج مخلوط در انواع ادویه است. سیر در مناطق گرمسیری، در فصل پاییز کاشته می‌شود، در اوایل تابستان بالغ می‌شود و در اواخر تابستان برداشت می‌شود.

فلفل سیاه

فلفل سیاه به‌عنوان ادویه و چاشنی استفاده می‌شود. فلفل سیاه گیاهی بالارونده محسوب می‌شود که دارای ریشه‌های ساقه خیز و کوتاه است فلفل سیاه طعم تند و سوزنده دارد و همچنین یک گیاه دارویی خوراکی با فواید بسیار زیاد محسوب می‌شود. فلفل سیاه از بوته‌ای باریک و بلند تشکیل شده است که در رنگ‌های متنوعی چون سبز، قرمز، زرد و نارنجی است که برای خوش‌طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود.

دارچین

دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن به‌عنوان ادویه بکار می‌رود. در قرون‌وسطی از این ماده غذایی برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فواید پزشکی دارچین تأکید دارند.

ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده

چند روش طعم دار کردن و پخت ماهی

روش اول

ماهی را پاک کرده و بشویید، سپس به نمک، زردچوبه و ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده آغشته کنید. کمی آرد پاشی و در روغن سرخ کنید.سیر رنده شده و جعفری خرد شده را در ظرفی تفت دهید. کمی آب لیمو ریخته و ماهی سرخ شده را در این مواد قرار دهید.درب ظرف را بگذارید تا ماهی با حرارت کم بپزد.

روش دوم

ماهی پاک شده و شسته شده را به پیاز خرد شده، سرکه سفید و آبلیمو آغشته کنید.ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده را روی آن بریزید.چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. سپس به پودر سوخاری آغشته کرده و سرخ کنید.

روش تنوری کردن در فر

می توانید ماهی را درسته تنوری کنید. ابتدا آن را با کمی نمک، آب لیمو و پودر لیمو عمانی مزه دار کنید.با چاقو روی پوست ماهی را چند برش بزنید.می توانید برای خوشمزه تر شدن ماهی، روی سطح آن رب انار بمالید.سپس ماهی را در فویل آلومینیوم قرار داده و داخل سینی فر بگذارید.سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهیدودر این روش ماهی بدون روغن و کاملا سالم طبخ می شود.

پخت ماهی در آب 

در ظرفی مناسب مقداری آب بریزید.ماهی مزه دار شده  با ادویه دست ساز ماهی سرخ کردهرا در فویل بپیچید و داخل ظرف قرار دهید.رب انار، گردوی چرخ شده و نعنا جعفری ساطوری شده را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید.این سس را زمان سرو، روی ماهی پخته شده بریزید.

بخار پز کردن ماهی با سبزیجات 

در یک تابه سیب زمینی های حلقه حلقه شده را بچینید. روی آن ها هویج حلقه شده بگذارید.سپس سبزی های معطری همچون نعناع، جعفری و گشنیز قرار دهید.تکه های ماهی را روی این سبزیجات قرار داده و کمی برگ کرفس روی ماهی بریزید.درب تابه را بگذارید تا سبزیجات آب بیندازند و با بخار ماهی ها پخته شود.برای طعم بهتر و خوش طعم شدن ماهی در هنگام سرو از آبلیمو یا روغن زیتون استفاده کنید.

ادویه دست ساز ماهی سرخ کرده

پینک ارگانو به شما توصیه میکند یکبار ادویه دست ساز ماهی و میگو ما را حتما امتحان کنید.قطعا دیگر ماهی و میگو رو بدون این ادویه مصرف نمیکنید.آرزوی ما سلامتی و شادی برای تمام خانواده های عزیز ایرانی ست.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user